Veiklos kryptys


UAB „Kauno autobusai“ šiandien – neatsiejama miesto dalis, reikalinga ir įvertinta viešojo transporto naudotojų. Autobusai ir troleibusai tapo viena pagrindinių miesto keleivinių transporto priemonių, kuri leidžia greitai ir patogiai pasiekti norimus miesto taškus. Susisiekimas šiomis transporto priemonėmis yra ne tik būtinas kasdieniams keleivių poreikiams tenkinti – pasiekti darbo, gyvenamąsias, prekybos vietas ar institucijas, bet taip pat atlieka ir socialinę funkciją, kadangi tai vienas pigiausių būdų keliauti. Vienas iš svarbesnių bendrovės siekių – kad teikiamos paslaugos keleiviams būtų kokybiškos bei prilygtų Europos standartams.

Pagrindinės veiklos kryptys

Bendrovė “Kauno autobusai”, planuodama savo veiklą, išskiria tris pagrindines kryptis: kaštų mažinimas, paslaugų kokybės didinimas ir pajamų didinimas. Kadangi visos trys kryptys glaudžiai susijusios, siekiama surasti optimalų jų tarpusavio balansą, t. y. siekti optimalaus paslaugų kokybės lygio už patrauklią kainą keleiviams su mažais kaštais Kauno miesto savivaldybei.

Strateginės iniciatyvos tikslams pasiekti

Tikslui pasiekti išskirtos devynios strateginės bendrovės iniciatyvos:

§ maršrutų optimizavimas – sujungus keleivių vežimo veiklą autobusais ir troleibusais bei įvykus maršrutinių taksi pertvarkai, atsirado galimybė peržiūrėti ir optimizuoti autobusų ir troleibusų maršrutus, išvengiant jų dubliavimo, įvertinant kiekvieno maršruto keleivių srautus ir atliekant reisų skaičiaus korekcijas, užtikrinant pakankamą susisiekimo lygį tarp atskirų miesto mikrorajonų ir strategiškai svarbių objektų, pagal keleivių srautą parenkant atitinkamos talpos transporto priemones, įvedant greituosius maršrutus ir įrengiant viešojo transporto eismo juostas.

§ troleibusų tinklo optimizavimas – kol paaiškės troleibusų technologijos ateitis ir bus priimtas galutinis sprendimas dėl troleibusų likimo Kauno mieste, bendrovė ieškos būtų optimizuoti ir modernizuoti tinklą didinat troleibusų paslaugų kokybės lygį, t. y. bus įvertintos galimybės atsisakyti tam tikrų nutolusių tinklo atšakų ir taip sumažinti pastovius tinklo išlaikymo kaštus; įvertintos galimybės modernizuoti tinklą didinant troleibusų greitį ir patikimumą, įvertintas energetikos dispečerinės perkėlimo į keleivių dispečerinę tikslingumas, bus ieškoma kitų troleibusų tinklo pritaikymo galimybių.

§ transporto priemonių atnaujinimas – šiuo metu eksploatuojamų autobusų vidutinis amžius yra 14,6 m., tuo tarpu Europos Sąjungos didžiųjų miestų viešojo transporto priemonių amžiaus vidurkis 7,6 m. Senos transporto priemonės nėra ekonomiškos ir komfortiškos keleiviams, naudoja daugiau kuro, yra dažniau remontuojamos, todėl autobusų parkas palaipsniui bus atnaujinamas. Troleibusų vidutinis amžius yra 21 m., todėl troleibusų parkas bus atnaujinamas įsigyjant naudotus troleibusus.

§ veiklos optimizavimas – kuro sąnaudų mažinimas (lėto dujų užpylimo kolonėlės įrengimas), procesų automatizavimas (automatizuoti vartai, automatinė tepalų aušinimo skysčio užpylimo sistema, mažosios mechanizacijos įgyvendinimas), keleivių ir energetikos dispečerinių sujungimas, išmanios įmonės koncepcijos įgyvendinimas.

§ paslaugų kokybės gerinimas – vienas iš svarbiausių bendrovės prioritetų. Dėmesys skiriamas didesniam keleivių vežimo greičiui, viešojo transporto saugumui, transporto priemonių švarai, gerinamas keleivių informavimas ir jų aptarnavimo bei vežimo kokybė.

§ keleivių kontrolės stiprinimas – kadangi egzistuoja ne tik važiavimo be bilieto, bet ir važiavimo įsigijus bilietą su nuolaidomis, tačiau neturint dokumentų, įrodančių teisę į transporto lengvatas, problema, bus skatinamas efektyvesnis keleivių kontrolės darbas.

§ pajamų iš išorės didinimas – įmonės papildomų paslaugų teikimo aktyvesnis viešinimas, siekiant pritraukti daugiau klientų.

§ viešojo transporto viešinimas ir patrauklumo didinimas siekiant paskatinti daugiau kauniečių naudotis viešuoju transportu.

§ darbuotojų kvalifikacijos kėlimas ir bendrovės kultūros formavimas.