Apie Mus



“Juokaujant dažnai sakoma: „tai veža“, vadinasi, patinka. O mes išdidžiai priduriame: „gerai veža“! Giliai širdyje tikime, kad šiuo moto remdamiesi mūsų pirmtakai prieš aštuoniasdešimt metų kūrė ir brandino seniausią keleivinio transporto bendrovę. (...) Ne viena karta augino įmonę, plėtojo ir puoselėjo tradicijas, paliko dalelę širdies, meilės, šilumos. Todėl šiandien dažnam iš mūsų šis darbas savitai patrauklus, išskirtinis, kitaip tariant, jis „veža“!”
(ištrauka iš knygos „80 metų kelyje“)


Nuo ištakų...
1934 m. vasario 8 d. miesto valdžios pastangomis buvo įkurta Kauno miesto savivaldybės autobusų įmonė, kuriai pavesta rūpintis keleivių vežiojimu autobusais mieste ir į artimąjį užmiestį. Apie modernėjančią viešojo susisiekimo sistemą to meto spaudoje buvo rašoma: „Viduj mieste judėjimą palaiko apie 50 linijinių autobusų, kurie kas keturios minutės paima ir išsodina maždaug 5 keleivius, kas per valandą sudaro apie 3 000 keleivių.“

Nuo veiklos pradžios įmonė buvo ne kartą restruktūrizuota ir jos pavadinimas keletą kartų keitėsi. Atgavus Lietuvos Nepriklausomybę, 1991-aisiais metais buvo pradėtas Lietuvos transporto įmonių, tarp jų ir Kauno autobusų parko reorganizacijos procesas, kuris buvo baigtas dviejų savarankiškų įmonių – miesto ir užmiesčio autobusų parkų įsteigimu. Kauno valstybinis miesto autobusų parkas 1994 m. buvo reorganizuotas į specialios paskirties uždarąją akcinę bendrovę (UAB), o 1995 m. kovo 21 d. buvo įregistruotas naujas, iki šiol išlikęs įmonės pavadinimas – UAB „Kauno autobusai“. Vienintele bendrovės akcininke tapo Kauno miesto savivaldybė. Bendrovė teikia keleivių vežimo mieste paslaugas.

...iki didžiausios viešojo transporto įmonės Kaune
1965 m. viešojo transporto paslaugoms teikti Kaune buvo įsteigta atskira troleibusų įmonė. 2014 m. balandžio 1 d. Kauno miesto savivaldybės tarybos sprendimu troleibusų įmonė UAB „Autrolis“ buvo juridiškai prijungta prie UAB „Kauno autobusai“, liepos 1 d. troleibusų įmonė jau buvo visiškai integruota į naują sudėtį. Sujungimo metu buvo įvykdyti struktūriniai bendrovės „Kauno autobusai“ pokyčiai, peržiūrėti valdymo procesai, sukurta šiuolaikiška organizacinė struktūra ir išgrynintos veiklos.

Prijungus troleibusų įmonę, bendrovė „Kauno autobusai“ tapo didžiausia viešojo transporto įmone Kauno mieste. Sujungimo metu įvykę pokyčiai turėjo reikšmingos įtakos bendrovės veiklai: perėmus troleibusų infrastruktūrą, įmonės veiklos apimtys padvigubėjo, du kartus išaugo darbuotojų skaičius ir nuvažiuojama rida, padidėjo transporto priemonių skaičius. Po sujungimo čia dirba per 1 000 darbuotojų, transporto priemonių parką sudaro 222 autobusai ir 142 troleibusai. 2014 m. buvo pervežta 80,2 mln. keleivių, rida siekė 19,1 mln. kilometrų, efektyvesnis resursų panaudojimas leido pasiekti geresnių finansinių rezultatų.

Keleivių aptarnavimo inovacijos
Šių dienų keleivinis transportas neatsilieka nuo inovacijų – kartu su mokslininkais kuriamos naujos išmaniosios technologijos, kurios leidžia iš esmės pagerinti keleivių saugumą, kelionės komfortabilumą, sudaro galimybes lengvai planuoti kelionės maršrutą ir laiką, unikali elektroninio bilieto sistema supaprastina atsiskaitymo už važiavimą procedūrą, maršrutų optimizavimas ir greitųjų autobusų maršrutų atsiradimas leidžia gerokai sutrumpinti kelionės laiką.

Ekologiškas transportas – švaresnis oras mieste
Bendrovė įgyvendina ekologiško viešojo transporto koncepciją, ieško naujų alternatyvų atgyvenusioms technologijoms, atnaujina transporto priemonių parką, senąsias keisdama naujesnėmis: 2008 m. buvo atsisveikinta su „Ikarus“ markės autobusais, tarnavusiais per trisdešimt metų, 2004–2005 m. įsigyti nauji 55 „Solaris“ markės autobusai, 2012 m. – 24 gamtinėmis dujomis varomi „Solaris Urbino 12 CNG“ markės autobusai, kurių išmetamų dujų tarša gerokai mažesnė nei dyzelinių autobusų; praėjusiais metais autobusų parką papildė dešimt šiuolaikiškų sudvejintų žemagrindžių autobusų, 15 naujų ispaniškų ekologiškų miesto autobusų – vienas itin taupus suslėgtomis gamtinėmis dujomis bei elektra varomas „Castrosua Tempus Hybrid” ir keturiolika gamtinėmis dujomis varomų „Castrosua City Versus Citelis CNG”, kurie buvo įsigyti už Lietuvos parduotus taršos leidimus. Rudenį autobusų parkas pasipildė penkiolika nenaujų, bet geros būklės „Den Oudsten“ markės autobusų. Artimiausiu metu ketinama įsigyti 10 naujesnių troleibusų.

Pasiekimai
2004 m. bendrovė pirmoji šalyje su Kauno miesto savivaldybe – keleivių vežimo paslaugų užsakovu pasirašė Europos Sąjungos reglamentą atitinkančią viešųjų paslaugų sutartį, kuria siekiama skatinti keleivinio transporto Kauno mieste gerinimą ir tolesnę plėtrą bei užtikrinti geresnį paslaugų teikimą.

2007 m. mieste įkurta bendra viešojo transporto sistema su bendru Kauno viešojo transporto vaizdiniu ženklu, vieningu bilietu bei didžiausia naujove transporto sistemoje – elektroniniu bilietu.

"Kauno autobusai" yra Lietuvos nacionalinės vežėjų asociacijos „Linava” ir Kauno krašto pramonininkų ir darbdavių asociacijos narė, ji palaiko glaudžius dalykinius ryšius su giminingomis įmonėmis tiek šalyje, tiek ir užsienyje.

2015 m. UAB „Kauno autobusai“ pateko į Metų „Gazelės 2014“ nominantų sąrašą tarp sparčiausiai augusių smulkiojo ir vidutinio verslo regionų įmonių. „Gazelės“ apdovanojimus 2003 m. įsteigė laikraštis „Verslo žinios“. Apdovanojimas skiriamas už greitą įmonės augimą, lankstumą ir pelningumą. „Gazelės“ ženklas tiek Lietuvoje, tiek ir kitose šalyse vis plačiau tampa kokybės sinonimu.